14 november Doorwerth

2009-11-142009-11-14Vanmorgen om 8.00u. verzamelden de Bonnettekes zich in Waalwijk om de verjaardagen van BabyBonnette en het KleinBonnetteke in stijl te vieren. BB is vandaag 45 geworden en KB 2 maanden geleden ook (maar dan wel omgekeerd). We begonnen met een uitgebreid luxe ontbijt met vers gebakken broodjes, koffie, eitje en een heerlijke smoothie. SBir ging hierna terug naar huis om de honden uit te laten en de andere 4 vertrokken naar Doorwerth om daar een wandeling te gaan maken over de gletsjerstuwwal langs de Neder-Rijn. Na het aantrekken van wandelschoenen en kamasch gingen we op pad. Terwijl we langs kasteel 2009-11-142009-11-14Doorwerth liepen kregen we een paar geschiedenislesjes en daarna begon het klimmen en dalen. Natuurlijk liepen we een stukje verkeerd omdat er een hond met een geel paaltje vandoor was gegaan maar dit was niet erg want nu kwamen we langs een prachtig smal stenen en erg oud bruggetje waar 2009-11-14we gelijk maar de groepsfoto maakten. KB moest wel even een sprintje trekken om op tijd op het bruggetje te staan maar het is gelukt! Via het landgoed Duno waar BB en KB even moesten laten zien dat ze nog best in de bomen konden klimmen, liepen we verder naar “De Huneschans”, een ringwalburcht uit de 10e eeuw. Nu alleen nog herkenbaar aan de vorm maar ooit een heel strategisch gelegen punt met een geweldig mooi uitzicht. Verder ging het weer door een mooie poort naar een kruising waar een wegwijzer stond die de afstand niet in km. maar in minuten aangaf. Het begon een beetje te regenen en later iets meer dus trokken we de cape aan 2009-11-14en zetten de mutsen op maar 2009-11-14na een half uurtje werd het gelukkig weer droog. Door 2009-11-14oude beukenbossen met z’n monumentale lanen gingen we richting Wolfhezer Heide. Op weg hier naar toe liepen we langs een aantal droog gevallen sprengen en moesten we soms behoorlijk stijl naar beneden om via smalle bruggetjes aan de andere kant te komen en kwamen we langs een paar 450 jaar 2009-11-14oude “Wodanseiken”. Als deze bomen praten konden, zouden ze vast veel te vertellen hebben gehad. Na het ”rondje” hei begonnen we aan de terugweg en hebben nog een paar km. over de “Italiaanse weg” gewandeld, een smalle kronkelende klinkerweg waarlangs grillige oude eiken staan en 250 jaar oude beuken. Prachtig!!!! 2009-11-14Terug bij de auto gingen de stappers uit en de crocs aan en was het tijd voor koffie met warme appelbol en vanillesaus in het kasteel. Om half 4 waren we terug in Meeuwen waar ondertussen ook onze SBir weer gearriveerd was en waar de dag afgesloten werd met een Kriekje. Het was een heerlijke gezellige dag waarbij we weer eens lekker konden bijpraten en veel gelachen hebben.