25 januari Nijmegen

Vanmorgen kon in ieder geval 1 Bonnètje "uitslapen" tot half 7 en dat was een luxe na een week midden in de nacht op staan. MMetje, Baby en Kleinbonnetteke gingen vandaag op herhaling in Nijmegen waar zij vorig jaar ook al de snerttocht hadden gelopen. Die is zo mooi dat het waarschijnlijk wel een klassieker gaat worden.Nu zagen de wegen door de polder er een beetje verdacht uit dus de dames uit d'n Unent en Meeuwen waren gelukkig erg voorzichtig en kwamen heelhuids aan in Waalwijk bij de Baby van het stel waar vandaan ze na de koffie vertrokken om op tijd van start te kunnen gaan voor het "tochtje" van 20 km.
2009-01-252009-01-252009-01-25De wandeling begon gelijk al weer goed met een lekker klimmetje maar daar draaien wij onze hand al niet meer voor om. Waar het te steil werd waren trappen aangelegd die vanmorgen goed glad waren maar ervaren als we zijn geworden, liepen we gewoon stevig door al waren de hoogteverschillen tussen de treden af en toe toch wel heel groot voor de korte pootjes van Kleintje. Na de eerste klimkilometers liepen we over de stuwwallen van de gletsjers en hadden we prachtige vergezichten. Op weg naar het eerste rustpunt had de organisatie bij sommige oversteekplaatsen gepekeld omdat het wel erg glad werd er lag gewoon een laagje ijs op de weg maar daar hebben we wat op gevonden: We lopen dan niet meer maar gaan dribbelen omdat we dan minder krachtig afzetten met onze voeten en onze voeten dan dus niet wegglijden. O,O,O, wat zijn wij slim!!!!! Na een eindje langs een grote weg gelopen te hebben, mochten we gelukkig weer gaan klimmen, eerst over een heerlijk vals plat maar daarna kwam toch nog weer een venijnig colletje. Boven gekomen hebben we eerst maar even een boterhammetje gegeten en hoefden we nog maar 4 kilometer naar de erwtensoep maar wat voor een kilometers!De ene na de andere col van alle categorieën volgden elkaar op. 2009-01-25Kleintje wilde een foto maken van een zwoegend MMetje maar die liep vlak achter haar dus dat mislukte. Bij de volgende col nam Kleintje een spurt om snel boven te zijn om toch die foto te maken maar MMetje dacht: zij rennend omhoog dan ik ook!! De foto is gelukt alleen een beetje bewogen door het lachen. 2009-01-25Na ongeveer 16 km. kregen we dan onze erwtensoep die echt heerlijk was en waar voldoende rookworst in zat. Tja en toen was het nog maar een klein stukje naar het eindpunt. 2009-01-25Nadat een medewandelaarster nog een foto van ons drieën had genomen, zetten Baby en Kleintje de eindspurt in die MMetje toch redelijk kon bijbenen want ze kwam kort na ons bij het eindpunt aan. In 3 uur en 42min. incl. rust waren we weer terug bij het startpunt. Omdat we bij de KNBLO nog wat kochten kregen we allemaal nog een t-shirt en dat is natuurlijk nooit weg. Daarna gingen we weer richting Waalwijk waar nu toch een Kriekje werd gedronken en daarna nog een grote kom door Marc gemaakte Kippensoep werd gegeten.
Nu moeten we jammer genoeg wachten tot 8 februari maar dan kunnen we er weer tegen aan met een tochtje van 40km. bij Tilburg.