3 september Bourgondische fruitwandeling

2011-09-03Om half 7 stonden KB en haar Hans al voor de deur bij BB in Waalwijk. Het viel niet mee om na een paar weken vakantie en uitslapen weer zo vroeg op pad te gaan, maar ja, afspraak is afspraak. BB stond al klaar en zo vertrokken we mooi op tijd naar Beneden- Leeuwen waar we ook OetelBonnette en haar Hans zouden ontmoeten. 2011-09-03Om kwart over 7 haalden we onze startkaart op en namen een kopje koffie en keken uit naar OetelBonnette en haar Hans. Zij arriveerden een kleine 5 minuten later en zo stapten we in de 2e bus die ons naar de start van het Bourgondisch fruitwandelen, bij het veerhuis in Wamelen zou brengen. Na een kort busritje stapten we uit bij het startpunt waar we gelijk ons keycord met bonnen kregen en we gelijk konden starten. Via een graspad liepen we na ongeveer 2 km. het dorp Wamelen in 2011-09-03waar we onze eerste bon inruilden voor een heerlijke krentenbol. We liepen verder door de boomgaarden en kwamen langs 2011-09-032011-09-03een grote loods waar ze een praalwagen aan het maken waren voor het fruitcorso van volgende week. We mochten overal naar kijken maar aankomen niet dus….. handjes op de rug. Hier kregen we een appeltje voor de dorst en even verder op een blikje ice tea. Nu werd de route spannend. Langs een grote waterplas over een smal paadje dat overwoekerd was met brandnetels, zochten wij voorzichtig onze weg om vooral maar niet teveel in aanraking te komen met deze prikdingen. Het lukte aardig. Bijna aan het eind 2011-09-03van dit paadje zat een 2011-09-03steile afdaling wat vooral voor ons Oeteltje een enorme uitdaging was. Later tijdens de tocht zou er nog zo’n fijne volgen. We wandelden van post naar post. Om de 2-3 km. was er wel 1. Bij de molen kregen we een zakje chips en in het volgende dorp bij de kermis een 2011-09-03oliebol die ook wel erg lekker smaakte. Ondertussen waren ook de kortere afstanden er bij gekomen en werd het gezellig druk met echte wandelaars en gezelligheidskuieraars. Samen met de 18km wandelaars liepen we door de uiterwaarden naar de brug waar alweer wat te proeven was. Ditmaal een toastje met een salade naar keuze. Ons gewicht was ondertussen al met een kilootje toegenomen maar dat kon ons niet zoveel schelen. Juist de vele posten bij deze wandeltocht maakt het zo 2011-09-032011-09-03leuk om ieder jaar weer terug te komen. Nu gingen we dan toch op weg naar de leukste post van de hele tocht. Hier werden heel veel eieren gebakken en snel dat het ging! Geweldig leuk om te zien en….het smaakte ook nog eens heel erg lekker. Zo stiekempjes weg waren we al weer over de helft van de tocht en dus op de terugweg. We kregen nog een keer een blikje drinken, een peertje en een appeltje en op 4km. voor het eindpunt kregen we een flesje chocomel. Hier gingen we ook maar eens even 2011-09-03lekker zitten. OetelBonnetje had het erg warm en dat was ook aan haar te zien. Haar 2011-09-03gezicht begon al aardig de kleur van haar shirt aan te nemen. Nu was het ook wel erg mooi zonnig en daardoor erg heet weer. Na een kwartiertje liepen we weer verder. In eerste instantie in file over een tijdelijk bruggetje. Tja, als je met wandelwagentjes over een smal brugje moet, gaat dat niet zo snel en als je als oudere heer met je broek in de plooi over zo’n brugje wil moet je wel oppassen dat die vouw er netjes in blijft. Zodra het kon, stierden we er om heen en vervolgden onze weg want, zo wisten we, een eindje verder kregen we vast wel weer een Schrobbelèr met ijs. Ook 2011-09-03hier bleven we nog even hangen maar dan vanwege de gezellige muziek. Na een kilometer liepen 2011-09-03we over een vlotbrug de dijk op waar we onze laatste bon omruilden voor een kom soep. Onze Oetel was ondertussen bijna oververhit dus zette zij gewoon de tuinslang op haar bol om eens even lekker af te koelen. Na nog een kleine 3 km. kwamen we weer terug in Beneden-Leeuwen. We leverden netjes ons keycord in en kregen een tasje met reclamemateriaal, bonnen en een peer. We dronken nog iets maar bleven niet lang zitten, de muziek stond zo ontzettend hard dat het niet mooi was. Het was weer een kei leuke dag en we hebben er alle 5 van genoten.

Het was soms een beetje afzien maar na gedane ‘arbeid’ is het goed (be)rusten. 2011-09-03